stavíme, bouráme, všechno děláme
27.6.2013

„Hodný“ operátor si cestu najde

Konečně to přišlo. Před časem jsme od operátorů dostali darem skvělou možnost paušálu s voláním zdarma za pár stovek. Ale nebuďme naivní, ty kačky se někde vrátit musí.

Jak jinak, cesty jsou velmi chytré, ale rozhodně ne férové, vše je tradičně vymyšleno do detailu, komunikačně precizní, konzultováno s právníky, a funguje to skvěle! Vy, kdož denně sledujete svět mobilních technologií, jste moderní člověk, s telefonem běžně surfujete po síti a stav svého účtu sledujete online, Vy se bát rozhodně nemusíte, protože na Vás si operátor pochopitelně netroufne, bylo by to příliš složité, rovné a férové. Přímo Vám tedy tento článek určen není, ale každý z Vás má určitě ohroženého člověka ve svém okolí.

Tento můj blog by měl sloužit jako varování pro lidi, kteří používají telefon pouze na sms a volání s kamarády, s telefonem si „netykají“, a protože to vypadá dobře, koupí si či dostanou darem dotykový, tzv. „chytrý telefon“. Tato skupina je poměrně veliká a dle mého vnímání má právě ona vrátit operátorům ztrátu z velkorysého rozhodnutí.

Jeden příklad za všechny. Žena na mateřské, starosti s dětmi a domácností, telefon leží někde mezi linkou a pračkou, žena ho neřeší. Protože starý dosloužil, dostala k narozeninám nový „chytrý telefon“. Bez souvislosti s tímto dárkem volá operátor a „nabízí“ vyšší „výhodnější“ paušál. Žena nic nechce, ale aby se ho zbavila, souhlasí se zasláním nabídky. Šup, ještě ten den je aktivován nový paušál. Po nekonečném martyriu (operátor, prodejna, právník, operátor) se podaří tuto změnu anulovat. Hurá! Jenže není vyhráno.

Dostáváme se k jádru pudla. Žena má nový telefon, je velmi spokojena, denně jí chodí nabídka na paušál k internetu, ale ona to ignoruje, protože internet vůbec nechce. A ejhle, přišla faktura za telefon a místo běžných 180,- je zde 900,-…ajajaj. Čím to čím? Je to jednoduché. Tyto mo derní telefony jsou totiž tak „chytré“, že se sami automaticky připojí k internetu, a pokud si u operátora na svůj popud neodpojíte internet nebo si nezřídíte paušál, počítá Vám operátor 30,-/den. Krát počet dní a jsme doma.

Doufám, že mě zde nikdo nezačne přesvědčovat, že je to vstřícný krok ke klientovi, aby se „chudák“ nemusel sám připojovat k internetu a operátor s tím nemá nic společného. Podle mě je to jasná strategie, jak si ve spojení operátorů s výrobci telefonů vrátit peníze, které již nebudou nesmyslně solit firmy, na nevědomém občanovi.